Jak znaleźć pracę? 5 nowoczesnych i skutecznych metod!
Jak zabrać się za poszukiwanie pracy w dzisiejszych czasach i na czym się skupić? Jakie są najlepsze metody poszukiwania pracy? Dlaczego internet wiedzie prym nad tradycyjnymi metodami? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym materiale.
Poszukiwania pracy w nowoczesnym świecie – jak się do tego zabrać?
Żeby skutecznie poszukiwać pracy w nowoczesnym świecie, trzeba przede wszystkim zdawać sobie sprawę z tego, w jaki sposób funkcjonuje współczesny rynek pracy. Żyjemy w świecie mocno akcentującym cyfrową ewolucję, toteż właśnie internet będzie odgrywał najistotniejszą rolę w niemalże każdym procesie rekrutacji. Skończyły się bowiem czasy, w których odnajdywaliśmy oferty pracy przylepione do szklanych witryn, czy osobiście wręczaliśmy sztywną kartkę papieru naszemu przyszłemu, często i „niedoszłemu” pracodawcy.
Choć na rynku pracy nadal funkcjonują rozwiązania, które dla najmłodszych pokoleń jawią się jako modelowe dla minionej epoki (agencje zatrudnienia tymczasowego czy Powiatowy Urząd Pracy), to trudno jest im konkurować z wygodą, szybkością i precyzją, jakie oferują rozmaite, internetowe portale ogłoszeniowe.
Zgodnie z treścią najbardziej aktualnych badań, jednym z przodujących portali tego rodzaju jestserwis GoWork.pl, oferujący odwiedzającym go kandydatom paletę wielu użytecznych funkcjonalności. Przykładem jest jednoczesne aplikowanie na wiele ofert, dzięki czemu możemy zaoszczędzić sporo czasu. Oprócz zaś ogromu ogłoszeń o pracę, które pojawiają się tam szybko i licznie, pozwalając obu stronom na bezzwłoczne nawiązanie korzystnej współpracy, serwis oferuje kandydatom możliwość stworzenia własnego profilu.
Profil Kandydata na GoWork pozwala dotarcie do pracodawców nawet wówczas, gdy nie aktualnie nie bierzesz formalnego udziału w rekrutacji. Możesz w jego ramach unaocznić swoje doświadczenie, wykształcenie czy umiejętności, dzięki czemu pracodawcy poszukujący najlepszych specjalistów w danej dziedzinie będą mieli szansę Cię odnaleźć.
Jak szybko znaleźć pracę? 5 najlepszych metod!
Jak nietrudno się domyślić, wśród pierwszych pięciu najlepszych metod pozwalających na szybkie znalezienie zatrudnienia, pierwszą z nich są wyżej opisywane portale ogłoszeniowe, które stale zyskują na popularności. Na coraz większą rzeszę odbiorców może liczyć serwis LinkedIn, który jest swego rodzaju serwisem społecznościowym, poświęconym tematyce szeroko pojętej pracy i zatrudnienia.
W ramach rzeczonego warto dopracować swój profil, uzupełniając go o wszelkie istotne dla pracodawców informacje – takie jak wykształcenie (wraz z dodatkowymi kursami, które ukończyliśmy), doświadczenie czy umiejętności. Warto również postarać się o referencje od osób, z którymi na przestrzeni swojej kariery mieliśmy okazję współpracować – to na pewno pozytywnie wpłynie naszą opinię wśród pracodawców.
Korzystając z serwisu możemy również oznaczyć swój profil informacją, że jesteśmy otwarci na oferty zatrudnienia, oczekując tym samym nadejścia wielu atrakcyjnych ofert. Warto również żywo uczestniczyć w życiu portalu, na przykład komentując publikacje – w ten sposób damy się poznać przyszłemu pracodawcy jako osoba profesjonalna i komunikatywna.
Wyżej opisywany portal nie jest jednak jedynym medium społecznościowym z którego możemy korzystać, by szybko znaleźć pracę. Zaliczać się do nich będą również te bardziej popularne, w ramach których funkcjonują rozmaite grupy zainteresowań, fora branżowe i inne koła tematyczne.
Jak w znalezieniu pracy może pomóc budowa własnej marki?
W celu przyciągnięcia do siebie jak największej ilości pracodawców, powinniśmy jak najrzetelniej podejść do budowy własnej marki. Nierzadko sam proces szkolenia może doprowadzić nas do podjęcia zatrudnienia w firmie oferującej godne warunki i wysokie zarobki. Podobnie jak we wcześniej wymienianych sytuacjach, tak samo i w tym przypadku warto postawić na zdalną formę nauki, gdzie wymieniać będziemy rozmaite webinary, kursy, szkolenia czy warsztaty.
Proces budowy własnej marki – jako wysokiej klasy specjalisty o gotowości do stałego poszerzania swoich horyzontów i rozwoju – to nieodzowna część tzw. „networkingu”, czyli budowy sieci wartościowych kontaktów, wspierających później proces naszego zatrudnienia. Jest to jednak proces czasochłonny i wymagający.
W wielu przypadkach, szczególnie w takich sektorach jak IT czy marketing, możemy postarać się o budowanie własnej marki w ramach indywidualnej działalności. Przykład może stanowić prowadzenie bloga w zakresie w którym się specjalizujemy, czy kanału na YouTube. Nie zawsze zakres tematyczny tychże musi pokrywać się z branżą, w której poszukujemy zatrudnienia – nierzadko zostaniemy docenieni przez rekruterów przez pryzmat naszych pasji i zainteresowań.