Zamknij

Nowy rzecznik prasowy w UM w Wałbrzychu

Marek SzelesMarek Szeles 11:09, 26.06.2025 Aktualizacja: 11:13, 26.06.2025
Skomentuj

1 lipca 2025 r. w Urzędzie Miejskim w Wałbrzychu dojdzie do istotnej zmiany – Karolina Usarek obejmie funkcję rzecznika prasowego, zastępując Kamilę Świerczyńską. Ta z kolei przejmie stanowisko prezesa zarządu spółki Aqua-Zdrój.

Kim jest Karolina Usarek?

Obecnie Usarek pracuje jako inspektor w Biurze Zarządzania Strategicznego, Nadzoru Właścicielskiego, Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego UM w Wałbrzychu. W 2024 r. została powołana na stanowisko Sekretarza Rady Rozwoju Gospodarczego – organu doradczego prezydenta miasta ds. gospodarki i rozwoju przedsiębiorczości.

Dotychczasowe doświadczenie zawodowe

Przed karierą w urzędzie miejskim działała w sektorze prywatnym: była konsultantką handlową (m.in. Dibi Milano), związana również z firmą Phillip Morris i pełniła funkcję niezależnego konsultanta Arbonne Polska. W miejskiej Radzie Rozwoju Gospodarczej odpowiada za opiniowanie uchwał, strategii rozwoju i wsparcie dla MŚP – co daje jej praktyczne rozeznanie w tematach biznesowo-ekonomicznych.

Gotowość do roli rzecznika prasowego

Choć Karolina Usarek nie ma jeszcze formalnego doświadczenia w public relations i komunikacji społecznej, obejmowane stanowisko uzupełnia wsparciem zespołu Biura Promocji UM, w którym działają m.in. doświadczeni specjaliści, jak Andrzej Rąkowski czy Janina Wielowska. Taki model „mentoringu wewnętrznego” daje jej szansę na profesjonalne wejście w zakres rzecznictwa prasowego miasta czy szerzej public relations i promocji.

Co to oznacza?

  • Dla urzędu: płynne przejęcie obowiązków rzecznika prasowego i kierownika promocji dzięki zapleczu profesjonalistów.
  • Dla Usarek: istotne wyzwanie – debiut w roli rzecznika prasowego,  ale z solidnym wsparciem.
  • Dla miasta: kontynuacja komunikacji z mediami bez przerwy, co zapobiega lukom informacyjnym.

Karolina Usarek wnosi do roli rzecznika miejskiego solidne doświadczenie w gospodarce i funduszach, choć dopiero zaczyna przygodę z PR-em. Jej sukces będzie w dużej mierze zależał od współpracy z wykwalifikowanym zespołem promocyjnym, a także nawiązaniu relacji z przedstawicielami mediów na zasadzie wzajemnego zaufania. Efekty zobaczymy z czasem.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%