Zamknij

112

Oszukali seniora na 230 tysięcy złotych

Przemysław Tokarski Przemysław Tokarski 10:30, 02.12.2025
Skomentuj ilustracyjne (Adobe Firefly) ilustracyjne (Adobe Firefly)

230 tysięcy złotych – tyle stracił senior, do którego zadzwonił fałszywy pracownik banku, twierdząc, że środki na koncie mężczyzny są zagrożone. 70-latek zainstalował oprogramowanie zdalnego pulpitu, a także przekazał oszustom kartę kredytową.

Presja czasu, zachęcanie do szybkiej decyzji, oferowanie natychmiastowej pomocy – przestępcy wykorzystują to, że jesteśmy ludźmi, którzy z natury wierzą w dobre intencje innych osób. Niestety gdy czujność zostaje uśpiona, przestępcy nie mają skrupułów. W ubiegłym tygodniu do kamiennogórskiej jednostki zgłosił się senior, który padł ofiarą telefonicznych oszustów.

Najpierw do pokrzywdzonego zadzwoniła osoba, która przedstawiła się, jako pracownik banku. Podczas rozmowy przekazała seniorowi informację o tym, że środki na jego koncie są zagrożone i konieczne będzie podjęcie dodatkowych kroków aby je zabezpieczyć. Fałszywy pracownik nakłonił mężczyznę do zainstalowania na swoim urządzeniu dodatkowego oprogramowania, które spowodowało, że przestępcy otrzymali dostęp do bankowości internetowej seniora. 

Następnie oszuści przekonali 70-latka do przekazania karty kredytowej, żeby ją „bezpiecznie zutylizować”. Niestety wykorzystali ją do wykonania szeregu operacji bankowych. W wyniku tej działalności przestępczej, zanim senior zorientował się, że jest to oszustwo stracił 230 tysięcy złotych.

- Apelujemy – uczulcie swoich bliskich na metody oszustów! Nie wierzcie „na słowo” – rozłączcie się i zadzwońcie na infolinię banku żeby potwierdzić telefoniczne rewelacje, które są przekazywane przez rozmówcę – mówi mł. asp. Katarzyna Trzepak z kamiennogórskiej policji.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%